Friday, July 9, 2010

إسرائيل تلعب مع الفلسطينيين بلعبة المفاوضات

بقلم عبد الحنان السيواني الندوي

كما كان متوقعاً أن الولايات المتحدة لن تتكلم مع إسرائيل بلهجة صريحة وشديدة للسلام الدائم مع الفلسطينيين. هذا وقع وشاهده العالم أثناء لقاء نيتنياهو في البيت الأبيض مع أوباما،الرئيس الأمريكي.
هذه الحقيقة أن الولايات المتحدة لن يمكن لها أن تتوجه أو تتقدم نحو خطوة واحدة بدون موافقة إسرائيل. وهذا مثير للإهتمام أن دولة ذات سيادة ، ودولة تدعي أنها أقوى في العالم ودولة تحارب في أنحاء العالم المختلفة بالقوات المسلحة بالأسلحة المتطورة والحديثة ، ودولة لديها طائرات بدون طيار وقادرة على ضرب أو ألقاء الصواريخ على أي بيت، أو مدينة أو بلاد في العالم كله بإشارة واحدة فقط ، هذه هي الدولة لن يمكن لها أن ترفع الصوت أمام دولة صغيرة ومدعومة بها. هل يمكن أن يصدق عليها؟ لكن في الواقع، هذا يحدث أمام عيوننا وأمام عيون العالم أن دولة قوية كبيرة تسمع فقط على ما تحب إسرائيل أن تسمعه.
هذه الدولة الضعيفة والدولة التي اختطفتها إسرائيل، هي تريد من الفلسطينيين أنهم يتفاوضوا تفاوضاً مباشراً مع دولة صهيونية بدون شرط.
رغم ذلك أنها تعلم جيداً أن هناك لا يوجد مجال للمفاوضات، سواءً هي مباشرة أو غير مباشرة. إسرائيل تلعب مع الفلسطينيين بلعبة التفاوض، وهي تعلم جيداً أن الفلسطينيين سواءً هم يقبلوا عرضها للتفاوض أم لا ، هي لن تتوقف ممارساتها الشنيعة على الفلسطينيين.
السلطة الفلسطينية التي باعت ضميرها لدولة صهيونية ومنحتها أن تقوم ما هي تريد في الأراضي الفلسطينية والتي فضلت الصمت على كل الجرائم الإسرائيلية ، تقول أنها راضية على السعي للمفاوضات، وهي تعلم جيداً أن سياسة المفاوضات مضيعة للوقت، وأنها لن تترك أثارها المفيدة بحق الشعب الفلسطيني الذين يعيشون في أرضهم بدون دولة وبدون حرية وفي أرضهم حيثما توجد علامات الصهاينة التي فرضت القيود عليهم براً وبحراً وجواً ولا يمكن لأي فلسطيني أن يتوجه إلى أي قرية من القرى الفلسطينية بدون موافقة إسرائيلية.
يمكن للولايات المتحدة أن تصبح صماً وبكماً أمام إسرائيل ويمكن أن تحارب من كل العالم لحماية دولة صهيونية ، لكن الفلسطينيين والمسلمين ليسوا كما هي. لن يترك الفلسطينيون ً شبراً واحداً من أراضيهم ولا يمكن لهم أن تلعب مع إسرائيل بلعبة التفاوض إلى زمن طويل.
هذه واقعية، يجب على إسرائيل أن تفهمها بالدقة.
التاريخ : 27/07/1431هـ
الموافق : 09/07/2010م

Tuesday, July 6, 2010

The conflict of Kashmir should be solved by democratic means

By

Abdul Hannan Siwani Nadvi
From last few weeks, Jammu and Kashmir in tense. Many youths have been killed in police firings. In today's police and CRPF firing, 4 youths have lost their lives. Despite slapping curfew, the situation is not turning towards normal. The publics are coming out on roads to register their demonstrations against the deaths of innocent youths killing in police firing.
How it's wonder that we are living in a democratic country, while in a part of this country the people are not allowed to express their anger.
Force, police and CRPF are being placed to security of the state and for protection of the citizens. If these security forces turns the killer instead to provide them protections, the fingers arises towards them.
Every Indian's heart weeps on the situation of Kashmir and on the people are suffering there.
We call ourselves a protector of democratic values while the people are scarifying their lives to get the freedom. It is necessary for the government of India to consider again on the use of excessive force against civilians and protestors. We cannot win the heart of people of Jammu & Kashmir on gun-point. To win their hearts, it is necessary for us to give them a chance to lessen what they want from us.
We are the protectors of democratic values, so that, we have to solve the conflict by democratic means. I hope that central and state governments would consider on this serious issue. Curfew, firing on protestors and using excessive force against civilians cannot be the part of solution.
06-07-2010

سياسة إدارة أوباما تسير على الخطوات السابقة

بقلم عبد الحنان السيواني الندوي

بعد فوز أوباما في الانتخابات الرئاسية الأمريكية في العام 2008م ، الخبراء السياسيون والمحللون كانوا يقولون أن السياسية الأمريكية ستغير، وإدارة أوباما الجديدة ستتبنى السياسية الجديدة لصالح الشعب الأمريكي وللعالم أيضاً.

بعد مضى عام ونصف على الإدارة الأمريكية الجديدة، سياسة إدارة أوباما تجاه العالم الإسلامي وخاصة للبلدان المسلمة التي حيثما الحرب جارية وهي العراق وأفغانستان تسير على الخطوات السابقة.

سياسة إدارة أوباما تجاه القضية الفلسطينية هي كما كانت في الإدارات الأمريكية السابقة. إدارة جورج بش السابقة كانت تحارب في العراق وأفغانستان وإدارة أوباما الحالية تتقدم نحو الحرب مع إيران لمنعها من إمتلاك السلاح النووي.

سياسة إدارة أوباما ستتقدم بدون إلقاء تغيير أساسي حقيقي ولذلك العالم خاصة البلدان المسلمة تدفع الثمن بسب السياسة الأمريكية التي تتدخل في شئوونها مباشرة أو غير مباشرة.

ولاشك فيه أن هذه السياسة هي معوقات كبرى في قيام الأمن والسلام في الشرق الأوسط الذي ومرة ثانية على شفا حرب بسبب الإجراءات الأمريكية بحق إيران.

يجب على الإدارة الأمريكية أن تعترف أن سياساتها الخارجية تحولت العالم كله إلى الدمار والخراب وإذا تريد السلام في الواقع في الشرق الأوسط وفي البلدان المسلمة وتريد قضاء المقاومة هناك فيجب عليها أن تبدل سياستها وتتجنب من التدخل في شئون البلدان الأخرىـ وتأمر قواتها إلى عودة بيوتها وتتخلي عن سياسة الحرب التي قد وضحت أنها لن تكون قادرة على قيام السلام.

ما لم تتغير الإدارة الأمريكية سياستها سواء هي أدارة جورج بش أو إدارة أوباما أو إدارة للرؤساء الأخرين ، السلام والإستقرار في الشرق الأوسط خصوصاً وفي العالم عموماً لا يمكن له أن يحقق أهدافه.

التاريخ 24/07/1431هـ

الموافق: 06/07/2010م

Sunday, July 4, 2010

Relations Between Hindus and Muslims in India

By

Abdul Hannan Siwani Nadvi

There is a theory advancing between Indian Muslim and none-Muslim scholars that the relation of Muslims and Hindus in India is one verge of collapse, and the differences between two communities led to much deadliest violence in various parts of the country before and after independence.

I think there is no reason to relay on it. Existence of differences is natural, but these differences are not much that leaded the violence between two communities. If these differences take place because of religion both communities can't live together in their daily life.

We see in common life that both communities are living together. They travel in train, buses and on footpaths together. They stand in one queue at Platform and at Cinema Hall. Both communities in daily life support one another. Sometime Hindus purchase their home materials and other items from Muslim's shop and vise-versa. Hindus go to their Temple to pray there, while Muslims go to Masjid to pray there.

In various situations, it is noted that the people of both communities help one another, even in bad time and when the violence erupted, it is seen that, Hindus save Muslims and Muslims save them. In others works, people of both communities live and share their ideas, even both communities select their candidates for state and central government. So, after existence of these adjectives of Indian society, how we can say that both communities are suffering with much differences and hatred as various writers and Hindu-right wing organisations insist.

As for Hindus and Muslims, there is no reason of differences between them. However, when we discuss on such issues, questions strike our minds that if it is not, as they are being told, so why Babri Masjid was demolished? Why Gujarat burnt in 2002? Why Malyana and Hashim-pura incident took place? Why only Muslim youths picked up by police after every bomb blast in last few years? Therefore, other questions are arise and to be answered very clearly.

There are no big differences between two communities. It is very clear thing. Those who have the answer in negative, they have to search Indian streets, shops, trains, busses, taxies, and every common place where people gather to bring to a conclusion their necessities of daily life, and then come to clear that where are differences? They will see there that Hindu advocates are fighting for Muslims and Muslim advocates are fighting for Hindus in the court.

If anything happens with Muslims by Hindus, it is not because they are Hindus and we are Muslims, but the people who come ahead to butcher Muslims are being funded by the organisations who are playing their jobs under the label of Hindutva, not Hinduism. Most important things, they can carry out every work even against their community and the country if the money given them.

When Mr. Advani began his Rath Yatra for building a Temple on same place where Babri Mosque is situated, his intention was not to serve Hindu religion, because it could be achieved by other ways, his intention was only to exploit his community in the name of religion.

Mr. Advani, his colleagues, his party members and thousands of workers and activists whose minds were instilled with wrong history, hatred against Muslims, and the fear instilled into them, were known that it is only the religion that can reach them to the Center.

Hindu right-wing organisations understand that religion is a weapon that can be used at any time, and it is a very simple and unmistakable instrument to instigate religious sentiments of ordinary Hindus.

The conflict begins when religion is being used as a weapon to achieve political interest. Unfortunately, government and political parties in India, where a large number of subjects related to ordinary people whether they are Muslims or Hindus, are in need to be addressed on top priority basis, see the religion as a substitute to divert the attention of ordinary people.

These Hindu extremist groups or organisations are not serving for Hindu community since its existence. Their activists and workers clearly linked to religious and communal terror. They have been trained only for violently activities. We can call them a private militia that fully trained with all types of weapons.

Existence of such groups with their militias and activists where their numbers are in lacks and fully trained with locally and internationally made weapons within a democratically elected government are not only a threat to Hinduism but also a threat to India’s integrity and its multi-cultural society.

The mostly tension that appears between two communities are a result of fueling it by Hindu right-wing organisations.

If they addressed seriously by the government and not allowed other groups to take matter in their hands, there would be no room for such groups and parties to continue their communal and terror work.

The hatred and bigotry against Muslims, are not that Hindus don’t like Muslims but it is for that some Hindu extremist groups, who searched the reason to live in the society under the garb of Hindu religion, are don’t want to leave a single issue that benefits them in creating gulf between Hindus and Muslims.

If we separate these organisations from Indian society for a while, a single violence can’t be presented for example that Hindus and Muslims go on rampage with each others on a pity issue.

Such groups by taking the shelter of Hindu religion, spread violence and take a part in propaganda, state and central government provides them legal cover with not taking a stern step against them, and finally they get licenses to do anything, as they did it in Gujarat.

Little differences in a multiple society are possible but it can’t be the reason to say that the relation of both communities is on verge of collapse.

04-07-2010