Tuesday, October 4, 2011

Current education system must be revised

By

Abdul Hannan Siwani Nadvi

In this era, education and educational institutions dominate everywhere. It is believed that education pays a significant role in development and making a society free from all faculties of crimes.


Every year, thousands of new faces, having degrees and certificates in different fields of education, come out from various universities and higher educational institutions and to be a part of this society.


Central government also mad a law, Right to Education, to spread education bringing it easily to every child of the country.


Indeed, basic principals of education are to make human being a good human being so that he is able to play a significant role in making a good society and country. But when we take a look on society, it appears that 90% role in crimes contributed by educated people in any society.


Religious discrimination, building of society based on injustice, inhuman behavior with weak and oppressed classes of society, female infanticide and feticide, abortion (without actual reasons), birth control, corruption, murder, mass killing, massacres, rapes, kidnapping, mms scandals, occupying other countries resources, human trafficking and creating sedition among communities are the crimes in which the role of educated people is evident, and men made laws which were adopted to remove these crimes are dying their own death due to the involvement of majority of educated people in various fields of crimes.


Then, what is the avail of the education which becomes a reason of problem instead to solve the conflict.


There is an urgent need that current education system and syllabus which is being delivered in schools and universities must be revised as current education system is turning the society into a place where educated criminals live.


It is need of the hour that all education systems must be checked and it converted into the education, which help in making a good human being, not the human being called educated criminals.






03-10-2011










Monday, October 3, 2011

وأعتصموا بحبل الله جميعاً ولا تفرقوا (القرآن الكريم

بقلم : عبد الحنان السيواني الندوي

إن الله تبارك وتعالى يقول في كتابه العظيم (وأعتصموا بحبل الله جميعا ولا تفرقوا). هذه الآية الكريمة ليست فقط فيها هداية بل إنها تشير إلى تاريخ الأمم ونظام العالم ونظام الشعوب، فهذه الآية الكريمة تدعو المسلمين إلى إختيار النظام الدائم الذي يفيدهم في هذه الحياة والآخرة.

عندما نطالع ونتناول نظام الأمم في العالم فنجد أن جميع الدول في العالم إختار نظاماً للحكومة، وهذا النظام يختلف تماماً من النظام الآخر الرائج في دول أخرى، وكذلك الشعوب إختارت طريقة جديدة ونظاماً جديداً حتى شاركت في حركة جديد لجلب التطوير في بلادها لكن لم يخرج من هذه الحركة والنظام والمظاهرات والإجتماعات و كلها فشلت في إلقاء نتيجة إيجابية، مثلاً قبل شهور ، تظاهر آلاف في الهند في ظل رأية شخص واحد لمحاربة الفساد ولتبنى القانون الصارم لمحو الفساد من المجتمع، لكن هذه الحركة قشلت في بدايتها لآن الفساد والراشي والمرتشي كلهم لم يتوقفوا من أعمالهم غير شرعية.

مثل ذلك ، الدول الغربية والأمريكية تواجه الأزمة الأقتصادية ورغم إتخاذ الإجراءات لتصدى هذه الأزمة ، الوضع حتى الآن تتجه إلى الطريق المسدود، وكذلك المجتمع كله سواء مجتمع مسلم أو غير مسلم أو غربي أو أمريكي كله يواجه زيادة معدل في الجرائم، فالإنسان خائف من الإنسان حتى لن يمكن له أن يعتمد على الجيران والأصدقاء، فجرائم ضد النساء تتزايد ، والقتل والإغتصاب ، والإختطاف كله قد صار جزءًا لجميع المجتمع، ورغم إستخدام التكنالوجية والكومبيوتر ، هذا النظام القائم في العالم كله قد فقد مصداقيته في تخفيض معدل الجرائم.

مثل ذلك، تبنت حكومات مختلة نظاماً وتكنالوجياً حتى هي شرعت بعض الجرائم لتخفيضها، رغم ذلك هذ النظام لم يحقق في إحراز التقدم، ومثل ذلك تستمر الحروب في أنحاء العالم ، ملايين أشخاص قد تم قتلهم وتشريدهم في تلك الحروب المستمرة منذ عقود في بعض الدول، ولكن ورغم مقتل آلاف من الأبرياء القوة المشاركة في الحروب ليست في حالة أن تقول أنها تحرز التقدم أو حصلت على نتيجة بسبب هذه الحروب.، حتى شهد العالم الربيع العربي الذي أطاحت بعض النظام لأنه قد كان فشل في إستجابة مطالب الشعوب.

ففي هذ السياق، هذه الآية الكريمة يكمن فيها تاريخ وعبر وحقائق والوجه القبيح للنظام الفاسد، هذه الآية الكريمة تشير إلى فشل ذلك النظام، وإنها تدعو المسلمين إلى إعتصام حبل الله ورسوله لآن النظام المبنى على النظام الإسلامي له بقاء وخلود ، وغير ذلك ، لا نجاح ولا نصر في أي نظام. فهذه الآية الكريمة فيها عبر لأولى الأبصار.

03/10/2011م