Friday, October 14, 2011

هل العالم سيقبل النظام الإسلامي؟

بقلم : عبد الحنان السيواني الندوي

عندما ننظر إلى النظام الديمقراطي العائم في كل مكان وفي كل دول في هذا العالم ، فنجد أن عامة الناس وجميع الفئات للمجتمع يواجهون مشاكل وصعوبات في جميع مراحلهم الحياتية، ورغم إتخاذ الإجراءات الممكنة من قبل السلطات والحكومات المختلفة، الوضع مازال على حاله ، تزيد الصعوبات والفساد والجرائم والأمراض الفاتكة التي تهدد قيام المجتمع خالية من تلك الجرائم، جميع الدول في العالم تتبنى القانون حسب الحاجة إليه في بسط السيطرة عليها وعلى مورديها لكنها تجتاح وتنتشر في المجتمع كله بسرعة.

هذه التطورات وعدم قدرة الحكومات في مواجهة التحديات التي تشعل النار في المجتمع تشير إلى فشل هذا النظام القائم في العالم كله، وهذا الأمر يشير إلى حاجة تبنى النظام الجديد القادر على حل تلك المشاكل التي تدق جرس الإنذار في كل البلاد في العالم

في الماضي ، شهد العالم إنهيار النظام السوفياتي وإيديولوجياته، وطريقة حياته، مثل ذلك ، إنتهى هذا النظام السوفياتي كاملاً، حتى في الوقت الراهن لا يريد أي شخص التحدث فيه.

وبعد فشل هذا النظام السوفياتي، ظهر النظام الديمقراطي الذي الآن واقف على شفا حفرة من النار، الأزمة الإقتصادية أيضا تلعب دوراً كبيراً في إنهيار هذا النظام.

الثورة العربية التي تسمى بالربيع العربي الذي أطاحت بعض النظام في العالم العربي ، هذه أيضاً تشير إلى فشل النظام الذي كان قائماً في البلدان العربية ، فهذه المتغيرات والتظورات تقول شيئاً كثيراً حول النظام السائد في العالم كله.

وهي تشير أن النظام الحالي يتحول إلى النظام الجديد الذي لم يعلن عنه بعد، لكن ورغم هذه التطورات وفشل النظام السابق وتبنى النظام الجديد هذا الأمر يتجه إلى فشل جميع النظام الذي إختار وسيختار هذا البشر ليمضي حياته.

فهل الحكومات والبلدان ستتبنى النظام الإسلامي لقيام الأمن والسلامة والإزدهار في العالم لأن العالم جرب معظم النظام بنظريات مختلفة جذرية، فعليه أن يجرب الآن النظام المبنى على القرآن والسنة وهناك أمل واسع في نجاح هذا النظام الإسلامي لأنه جعله الله تبارك وتعالى للبشر فقط .

13-10-2011



Monday, October 10, 2011

Radical Islam and Liberal Islam; they coined from where

By

Abdul Hannan Siwani Nadvi

Radical Islam or liberal Islam or radical Muslims or liberal Muslims have been hitting newspapers and headlines for long times.

Entire glob with the help of a few Muslims belonged to a so-called liberal Islam has been united to fight against radical Islam. Some Muslims, who are educated but have no sense of education, have been busy in spreading liberal Islam in the world.

The religion which was revealed to Prophet Mohammad (Sallalaho alaihe wasallam) was only one and it was Islam which was approved by Allah Tabrak-o-Ta'ala.

Qura'an says;-

الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الإِسْلاَمَ دِينًا

“This day I have perfected for you your Deen and completed My favour upon you and have approved for you Islam as Deen.” (Qura'an5:3)

This Qura'anic verse clearly states that there is only one religion and one Islam approved by Allah Tabarak-o-Ta'ala. So, when there is only one Islam has approved for the Ummah of Prophet Mohammad (Sallalaho alaihe wasallam), then from where radical Islam, or liberal Islam or radical Muslims or liberal Muslims emerged.

Qura'an approves only one Islam, except that all kinds of Islam are disapproved by Qura'an itself. So, calling Muslims a radical Muslim or a liberal Muslim is incorrect completely. It is a bid to divide Muslims and fool other communities, who are much interested to know about Islam and Islamic life, to keep them away from the light of Islam.

Qura'an dose not approve radical Islam or liberal Muslims or liberal Islam. There is no room of such terms or such religion with new names in Muslim and Islamic society.

Eventually, in every era dictatorial governments and tyrant systems had been using some terms and some reasons to take Muslims and their states under their despotic government's control, like that, in this era in which education has become a source of carrying out massacres, the term like radical Islam or radical Muslims or liberal Islam or liberal Muslims coined and are being used frequently to be easy in targeting Muslims anywhere in the world.

These terms manufactured and generated by the people and elements who want to put Islam and Muslims always in violence so that they cannot be able to get the atmosphere pushes them toward peace, education and development.

The war on terror, which destabilized Muslim countries, destroyed their economic system and became a cause of unwanted violence and forced Muslim youths to take weapon in their hands to protect sovereignty of their countries and their lands, is based on radical Islam and radical Muslims. Using these terms, US, EU, and NATO allies have been on hunt for Muslims and Muslim countries across the glob.

Thousands of innocent civilians have been killed in Pakistan tribal areas in drone attacks which US says eliminated many people belong to radical Islam or radical Muslims.

This time, when International community is assisting Libyan people militarily, there is strict vigilance on National Transitional Council of Libya by US and NATO over the issue of radical Islam and radical Muslims.

US and its allies went Afghanistan for eliminating the root causes to radical Islam or radical Muslims by pointing the gun toward Taliban and Alqaeda as US thinks they are leading radical Islam and creating radical Muslims, in fact there was no such kind of religion in Afghanistan which is called radical Islam or radical Muslims.

The elements, who are leading the war and spreading destruction in entire globe, made entire glob feel that radical Islam and radical Muslims are a constant threat to world peace however neither radical Islam nor radical Muslims exit anywhere in the world.

When there is no Islam called radical Islam or Muslims called radical Muslims, these religions or terms lose their legitimacy even it makes all kinds of wars, all kinds of violence and all kinds of hidden and covert operations are carrying out in the guise of these terms baseless, groundless and reasonless.

It is upon Muslims to be careful from such kind of educated propaganda whose aim to bring anarchy, devastation, and discontinuity in Muslim countries as well as in Muslim community, and don't allow others to make hole in their religious affairs for their political and economic interests.




10-10-2011














Sunday, October 9, 2011

وماذا بعد عشر سنوات؟

بقلم : عبد الحنان السيواني الندوي

أكملت الحرب الأفغانية التي هي أطول حرب في تاريخ أمريكي عشر سنواتها ، لكن السؤال الذي يطرح نفسه هو ما الفائدة من هذه الحرب التي أطول حرب في تاريخ الولايات المتحدة.

إنها قد كانت ذهبت هناك لقضاء طالبان ومعاونيه في البلاد التي كانت تدفع الثمن للإحتلال والهجوم من القوات الأجنبية التي دمرت البنية الأساسية لهذه البلاد.

بعد مرور عشر سنوات، الوضع كما كان هو قبل عشر سنوات بل إنه قد أصبح أكبر خطورة في هذه الأيام رغم وجود قوات أجنبية بعدد كبيرة.

الولايات المتحدة ليست في هذه الحالة أن تعلن على ما حققت و على ما لم تحقق في هذه الحرب الطويلة ، بالنسبة لأفغانستان وللشعب الأفغاني فإنه لم تستفد شيئا من هذه الحرب إلا زاد ألمه وصعوبته.

الولايات المتحدة غير قادرة على إنشاء منطقة خاصة محصنة لها في هذه البلاد المدمرة كاملاً في هذه الفترة الطويلة. الوضع الأمني يتدهور يوماً بعد يوم ، حتى المكاتب والإدارات الحكومية غير محفوظة في العاصمة الأفغانية. طالبان ومعاونيهم ونشاطاتهم العسكرية تتضاعف بمرور الأيام.

الحكومة الأفغانية الحالية برئاسة حامد كارزاي قد فشلت في إثبات موقفها الواضح في قيام الأمن وإستجابة مطالب الشعب الأفغاني الذي قد سئم من العنف المتواصل الذي تشعله قوات خارجية وتدخلات سافرة في الشوؤن الأفغانية من شتى الجهات.

الحل الوحيد لهذه الحرب هو خروج القوات الأجنبية وإعطاء فرصة للشعب الأفغاني ليقرر مصيره وينتخب حكومته.

الإحتلال ووجود قوات أجنبية يضر مصالح الشعب الأفغاني ويدفع بعضاً منهم إلى رفع السلاح بأيديهم لمحاربة النظام الذي أقامته الولايات المتحدة لحفاظ مصالحها السياسية والعسكرية والإقتصادية في أنحاء هذه البلاد وهذا يزيد صعوبة عامة الناس الذين لا يجدون المخرج من هذا النظام ومن هذا الوضع حيثما النظام الفاسد والقوات الأجنبية تحول هذه البلاد في مقبرة كبيرة.

هل الولايات المتحدة والدول المجاورة ستأخذ الدرس من الوضع القائم منذ عشرسنوات في هذه البلاد؟ علينا أن ننتظر ونشاهد من ينتصر ومن يذوق طعم الهزيمة؟

09/10/2011م